Interview met Bram Martens, improvisatietrainer en zakelijk leider van ImproBattle
Door te improviseren leren de deelnemers omgaan met spannende situaties, in plaats van deze te vermijden
Interview met Jasper Smit, Kleinkunstliedjesschrijver
Een jong publiek is niet zomaar een zaal vol kinderen, maar een volwaardig publiek
Interview met Ellen Oosterwijk, course leader van de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving
We willen een leergemeenschap zijn, omdat een groot deel van de studenten veel eigen expertise meebrengt.
Interview met Ikrame Rahmouni en Boutaïna Azzabi-Ezzaouia, schrijvers
Wij misten dat grijze gebied, duurzaamheid. Onze aarde en alles wat er op leeft, daar moeten we goed voor zorgen. Dat hoort óók bij de Islam.
Interview met Anouk Tjokrojoso en Barry Marré, coördinator en consulent onderwijs en algemeen manager
Ontmoeting, creativiteit, diversiteit, laagdrempelig, inclusiviteit en gelijkwaardigheid zijn onze kernwoorden. Daar handelen we naar.
Interview met Berneja Voskamp en Wendy Hoogendijk, toneelschrijver en regisseur
Een productie als Pas Halverwege vraagt veel van mensen. Dus stimuleer zo veel en zo vroeg mogelijk het groepsgevoel. Zorg ook voor structuur tijdens de repetities, dan weten mensen waar ze aan toe zijn.
Interview met Guido Fokkema, fotograaf en vakdocent
Ik ga naar de scholen met het idee leerlingen enthousiast te maken voor die andere blik. Daar heb je ook wat aan als het gaat om andere dingen in het leven. Ik ga er niet heen met het idee dat de leerlingen hopelijk ooit ook fotograaf willen worden.
Interview met Leontien Apekrom, educatief ontwerper
De beeldende activiteiten die ik er vervolgens bij bedacht staan allemaal in dienst van het verhaal. Zo krijgt het boek meer verdieping en blijft het veel beter hangen.
Interview met Wendy van Es, programmaleider participatie bij Westland Cultuurweb
Ga op zoek naar passende partners en geef niet te snel op. Ga vraaggericht te werk in plaats van aanbodgericht en giet je plan niet te veel in een vaste vorm.
Interview met Maud Schoonen, CMK-projectleider voor Zwijndrecht
De feedback van de scholen was enorm waardevol. Uiteindelijk sloten de projecten volledig aan op de wensen van de scholen.