Interview met Elise Huibrechtse, directeur van basisschool CNS De Nieuwe Weg
Niet hapsnap, maar een beleid waar écht is over nagedacht. Zo krijg je een programma dat voor iedereen helder is en waar we met z’n allen achter staan.
Interview met Wendy van Es, Programmaleider participatie bij Westland Cultuurweb
Ga op zoek naar passende partners en geef niet te snel op. Ga vraaggericht te werk in plaats van aanbodgericht en giet je plan niet te veel in een vaste vorm.
Interview met Maud Schoonen, CMK-projectleider voor Zwijndrecht
De feedback van de scholen was enorm waardevol. Uiteindelijk sloten de projecten volledig aan op de wensen van de scholen.
Interview met Imke Donkers, trainer Cultuurcoördinator voortgezet onderwijs
Ons doel is cultuurcoördinatoren helpen hun visie op cultuur ingebed te krijgen op hun onderwijsinstelling en hun rol te verstevigen.
Interview met Sara Vesseur, directeur Jeugdtheaterhuis Zuid-Holland
Wat doet het met jongeren als ze écht gezien en gehoord worden?
Interview met Kim de Winter, onderwijsadviseur en coördinator onderwijs en kwaliteit bij Schooladviesdienst Wassenaar
Wij geven de handvatten waarna de scholen zelf de verdieping kunnen opzoeken.
Interview met Mirjam Pelupessy, groepsleerkracht, vakdocent Dans en Interne cultuurcoördinator (ICC’er) op de Sint Jozefschool in Schiedam
Met dank aan NPO-geld is het gelukt om cultuur in te roosteren, waardoor alle groepen het jaar rond verschillende lessen krijgen aangeboden.
Interview met Theo Ham, directeur Jeugdtheaterhuis Zuid-Holland
Samen iets maken wat ertoe doet en wat van schoonheid is: dat is het grootste geluk in mijn leven.
Interview met Aiman Hassani, co-directeur van Stichting wedowe
We organiseerden al meer dan tien jaar activiteiten voor jongeren en zagen een behoefte aan het begeleid worden naar een opleiding of werk in de creatieve sector
Interview met Christel Ruysink en Adri Hoekstra, oprichter van stichting Creative Power en directeur van middelbare school De Uilenhof
Leerlingen moeten de kans krijgen zich te ontplooien