Interview met Christa de Borst, leerkracht onderbouw
Bij het kiezen van elk kunstwerk moet ik een stap terug doen en mijn eigen smaak laten varen. De eerste vraag is: welk werk heeft een meerwaarde voor het onderwijs?
Interview met Noël Sies, cultuurcoach voortgezet onderwijs
We willen dat de leerlingen meer regie krijgen over wat ze willen zien en ervaren in het theater of het museum.
Interview met Ikrame Rahmouni en Boutaïna Azzabi-Ezzaouia, schrijvers
Wij misten dat grijze gebied, duurzaamheid. Onze aarde en alles wat er op leeft, daar moeten we goed voor zorgen. Dat hoort óók bij de Islam.
Interview met Anouk Tjokrojoso en Barry Marré, coördinator en consulent onderwijs en algemeen manager
Ontmoeting, creativiteit, diversiteit, laagdrempelig, inclusiviteit en gelijkwaardigheid zijn onze kernwoorden. Daar handelen we naar.
Interview met Berneja Voskamp en Wendy Hoogendijk, toneelschrijver en regisseur
Een productie als Pas Halverwege vraagt veel van mensen. Dus stimuleer zo veel en zo vroeg mogelijk het groepsgevoel. Zorg ook voor structuur tijdens de repetities, dan weten mensen waar ze aan toe zijn.
Interview met Judith Dunsbergen, regiocoördinator Zuid-Holland van Kunstbende
Onze begeleiding is persoonlijk en intensief maar jongeren hebben zelf ook een verantwoordelijkheid.
Interview met Guido Fokkema, fotograaf en vakdocent
Ik ga naar de scholen met het idee leerlingen enthousiast te maken voor die andere blik. Daar heb je ook wat aan als het gaat om andere dingen in het leven. Ik ga er niet heen met het idee dat de leerlingen hopelijk ooit ook fotograaf willen worden.
Interview met Leontien Apekrom, educatief ontwerper
De beeldende activiteiten die ik er vervolgens bij bedacht staan allemaal in dienst van het verhaal. Zo krijgt het boek meer verdieping en blijft het veel beter hangen.
Interview met Wim Staessens, directeur van Theater Koningshof
Als Theater Koningshof hebben we naast onze reguliere programmering een tweede programmalijn waarbij co-creaties centraal staan. Dat maakt ons als kunst- en cultuuraanbieder ook tot een sociaal verbinder in de stad.
Interview met Charmaine Hulsbosch, CMK-projectleider in Lansingerland/Pijnacker-Nootdorp en projectcoördinator van de Cultuurtrein
Erfgoed is niet statisch, het is altijd in beweging. Maar het leeft pas als je er iets mee doet.