Column van Sander van den Brink, Opleidingsdocent dans/drama Pabo Inholland Den Haag, vakdocent Kunstgebouw en theatermaker
Waarom deze lockdown van kunstlessen?
Good practices laten zien, mezelf laten inspireren en de studenten inspireren met opties die ze zelf digitaal konden aanbieden.
Column van Geertruida Huisman, projectleider Kunstgebouw Academie
Wij geloven dat goed cultuuronderwijs begint met een duidelijke visie en bestaat uit kunst maken, kunst kijken en erfgoed beleven.
Column van Marlies Rijkers, Eigenaar en coördinator van Art & Sofie. Trainer voor de Kunstgebouw Academie.
Maar geef kinderen niet altijd alle ‘kunstenaarsproblemen’ tegelijk op hun bordje. Gun hen de kans een schilderij goed te leren aanpakken, mensfiguren te leren tekenen, driedimensionaal werk te construeren.
Column van Jantine van der Meijden, teamleider Cultuuronderwijs bij Kunstgebouw
Rekening houden met geloof bij schoolvoorstellingen
Column van Leontien Apekrom, Kunsteducator
Het is een dier dat in een meisje verandert!
Column van Paul Vogelezang, Zelfstandig adviseur cultuur en cultuureducatie
Cultuuronderwijs vicieuze cirkel?
Column van Marjolein Gijzel, Vakdocent muziek
Ze zag opeens een heel ander kind
Column van Winnie Verbeek, docent beeldende vorming aan Driestar Hogeschool in Gouda
Waarom geeft een christelijke pabo les in cultuur?
Column van Geerte Rijpma
Loftrompet voor cultuuronderwijs in de volle breedte