Interview met Berneja Voskamp en Wendy Hoogendijk, toneelschrijver en regisseur
Een productie als Pas Halverwege vraagt veel van mensen. Dus stimuleer zo veel en zo vroeg mogelijk het groepsgevoel. Zorg ook voor structuur tijdens de repetities, dan weten mensen waar ze aan toe zijn.
Interview met Andrea Noske en Daniëlle Zevenbergen, projectleider CmK en onderwijsassistent
Theater is niet eng, het is een kans.
Interview met Karola Pezarro, maakt kunsteducatieve projecten voor Kunstgebouw
Ik zou willen dat er meer ruimte is om te experimenteren, te spelen. In kinderen zit zo veel potentieel.
Interview met Jantien Westerveld, directeur Méér Muziek in de Klas
Muziek dóet iets met kinderen.
Interview met Marielle Hendriks, directeur van het Erfgoedhuis Zuid-Holland
Niet alleen dat je respect hebt voor het vakwerk, maar ook dat je beseft dat het niet alleen maar gaat om cognitieve vaardigheden.
Interview met Nathalie van der Hak, programmaleider van Cultuurhuis Delft
Deze woonvorm is een prachtig middel tegen eenzaamheid en heeft een open en laagdrempelig karakter.
Interview met Gertjan van de Velden en Karen de Moor, Stadsmakelaar Cultuur en cultuureducatiecoördinator
Het bestaande aanbod moest beter worden afgestemd op de vraag vanuit het onderwijs.
Interview met Cees Beukema en Bas Schoute, voorzitter van de Culturele Commissie Primair Onderwijs in Brielle en leerkracht
We hebben een voorbeeldfunctie in de regio.
Interview met Janneke den Hertog, interne cultuurcoördinator
Ik wil dat kinderen zelf leren denken. Niet blindelings uitvoeren wat wij opdragen. Daar is cultuuronderwijs zeer geschikt voor.
Interview met Maud Schoonen, CMK-projectleider voor Zwijndrecht
De feedback van de scholen was enorm waardevol. Uiteindelijk sloten de projecten volledig aan op de wensen van de scholen.