Interview met Bram Martens, improvisatietrainer en zakelijk leider van ImproBattle
Door te improviseren leren de deelnemers omgaan met spannende situaties, in plaats van deze te vermijden
Interview met Maud Schoonen, CMK-projectleider voor Zwijndrecht
De feedback van de scholen was enorm waardevol. Uiteindelijk sloten de projecten volledig aan op de wensen van de scholen.
Interview met Ron Eikenhout, cultuuraanjager
In vergelijking met de stad merk ik wel dat de dorpen qua kunst en cultuur wat traditioneler zijn. Voor mij is het een leuke uitdaging om daar een beetje vernieuwing in te brengen.
Interview met Aiman Hassani, co-directeur van Stichting wedowe
We organiseerden al meer dan tien jaar activiteiten voor jongeren en zagen een behoefte aan het begeleid worden naar een opleiding of werk in de creatieve sector.
Interview met Guido Fokkema, fotograaf en vakdocent
Ik ga naar de scholen met het idee leerlingen enthousiast te maken voor die andere blik. Daar heb je ook wat aan als het gaat om andere dingen in het leven. Ik ga er niet heen met het idee dat de leerlingen hopelijk ooit ook fotograaf willen worden.
Interview met Cees Beukema en Bas Schoute, voorzitter van de Culturele Commissie Primair Onderwijs in Brielle en leerkracht
We hebben een voorbeeldfunctie in de regio.
Interview met Ikrame Rahmouni en Boutaïna Azzabi-Ezzaouia, schrijvers
Wij misten dat grijze gebied, duurzaamheid. Onze aarde en alles wat er op leeft, daar moeten we goed voor zorgen. Dat hoort óók bij de Islam.
Interview met Marielle Hendriks, directeur van het Erfgoedhuis Zuid-Holland
Niet alleen dat je respect hebt voor het vakwerk, maar ook dat je beseft dat het niet alleen maar gaat om cognitieve vaardigheden.
Interview met Gertjan van de Velden en Karen de Moor, Stadsmakelaar Cultuur en cultuureducatiecoördinator
Het bestaande aanbod moest beter worden afgestemd op de vraag vanuit het onderwijs.
Interview met Mavis Carrilho, consultant en coach voor de culturele sector, het bedrijfsleven en de overheid
Cultuur houdt ons een spiegel voor.